تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/08/12 - 12:23
کد خبر: 214932

در گفتگو با 5 فعال دانشجویی مطرح شد؛

منادیان ملی‌گرایی از اعتماد بی‌سرانجام مصدق به آمریکا عبرت بگیرند/ شعار «مرگ بر آمریکا» برخواسته از شعور و تحلیل یک ملت است

منادیان ملی‌گرایی از اعتماد بی‌سرانجام مصدق به آمریکا عبرت بگیرند/ شعار «مرگ بر آمریکا» برخواسته از شعور و تحلیل یک ملت است

مشروح گفت و شنود با ابوالفضل رحیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران، محمد اسدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران، احمد نصرتی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی ساری، علی قربانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه نوشیروانی بابل و محسن جانبازی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ساری را در ادامه می‌خوانید.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان همواره یکی از نمادهای استکبارستیزی و پیگیری مطالبات حقوق ضایع‌شده ایران از سوی دولت‌های استعمارگر غربی در حوزه‌های مختلف دیپلماسی بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بر همین اساس در آستانه 13 آبان، با 5 تن از فعالین دانشجویی به گفتگو نشستیم تا برگ جدیدی از مبارزه با استکبار در دیدگاه دانشجویان را ورق بزنیم.

مشروح گفت و شنود با ابوالفضل رحیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران، محمد اسدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران، احمد نصرتی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی ساری، علی قربانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه نوشیروانی بابل و محسن جانبازی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ساری را در ادامه می‌خوانید.

دولتی که دل‌خوش کرده به وعده‌های آمریکا، تنها مشغول به وعده درمانی ملت خود کرده است
ابوالفضل رحیمی مسئول بسیج دانشگاه مازندران 13 آبان را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب دانست و گفت: حضرت امام خمینی(ره) از همان ابتدا استکبارستیز بودند که این نمود را می توان در نطق تاریخی ایشان در واکنش به لایحه ننگین "کاپیتولاسیون" مشاهده کرد که سبب تبعید ایشان گشت، در قضیه 13 آبان سال 58 یعنی 16 سال بعد از آن نطق تاریخی جمعی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) سفارت(لانه جاسوسی) آمریکا در ایران را به تسخیر خود در آوردند که حضرت امام(ره) از آن تعبیر به انقلاب دوم نام بردند.

وی افزود: در اشاره به شبهات بعضی از روشنفکر نماها که تعدادشان در بدنه دولت تدبیر و امید نیز کم نیست باید گفت اینان که یک روز حرفشان این بود که استکبار ستیزی برای کشور ما چه منفعتی دارد؟ وقتی که می بینند با حذف این رویکرد هیچ تغییری در رویه ی آمریکا و خوی شیطانی اش که به راستی شیطان اکبر است اتفاق نیفتاد.

وی آمریکا و غرب را سیری ناپذیر در برابر تحقیر و بی رحمی به دنیا توصیف کرد و گفت: امروز حرفشان این هست که انقلاب با استکبار ستیزی آغاز نشده است پس نه تنها این دولت نتوانسته در مقابل استکبار بایستد بلکه گام به گام از اصول یک ملت دست کشیده است و در طی این سه سال فقط مشغول وعده درمانی ملتی بوده است که برای پیشرفت کشور و اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران جوانان رشیدی را از دست داده است تا امنیت و اقتدار کشور تضمین شود نه آنکه دولت طوری دست کشیدن از اصول را دنبال کند که طمع دشمنان را بیشتر کند طوری که وزیر امور خارجه آمریکا با وقاحت تمام برگردد و صراحتا بگوید که حل مشکلاتی نظیر مشکلات بانکی وابسته به تغییر رفتار و عقب نشینی ایران در سایر عرصه ها به مانند عرصه هسته ای است.

رحیمی در بخشی از سخنان خود از دولت انتقاد کرد و افزود: بعد از توهین و به جهنم خواندن منتقدان و جمع کثیری از مردم،توسط دولت که به نقد دلسوزانه و علمی می پرداختند؛ این روز ها "سیب و گلابی" تنها پاسخ منطقی و حقوقی رئیس جمهور حقوقدان به منتقدین است. به دولت محترم پیشنهاد میکنم یک دهم همتی که برای بستن دهان منتقدین و یا توهین به هر نوع منتقدی صرف می کند را به مطالبه از آمریکا بپردازد که نتیجه و دستاورد سه سال گرفتن وقت ملت و صرف بیت المال از قول صریح آقای عراقچی نشود "تقریبا هیچ" هرچند به عقیده بنده از افرادی که در سال های جنگ ناجوانمردانه ای که براین کشور و ملت تحمیل شد در آمریکا وخارج از کشور مشغول تحصیل بودند و شاکله رفتاری اشان بر مبنای انحلال انقلاب در نظام سلطه است همین "دستاورد تقریبا هیچ" عزت است.

شعار «مرگ بر آمریکا» برخواسته از شعور و تحلیل یک ملت است
محمد اسدی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه مازندران ظلم ستیزی را از ویژگی های اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: 13 آبان در حافظه ی ملت ایران، با عنوان روز استکبار ستیزی ثبت شده است و این یادآور تاریخی است که در ازای عمر بشریت و ادامه ی مبارزه ایست از ابتدای خلقت. مستکبران آنهایی هستند که به ناحق خود را بزرگ و برتر می بینند و با ظلم و ستم و زر و زور بر این بزرگیِ پوشالی و مجازی خود پا می فشارند و صاحبان بزرگی و کرامت را در موضع ضعف می بینند و آنان را مستضعف می شمرند.

وی افزود: برد مستضعفین و مستکبرین ماهیتی گذرا ندارد و مختص دوره ای خاص نیست، بلکه در طول تاریخ جریان داشته است و قدمتی به اندازه ی خلقت انسان دارد و وعده ی قطعی پروردگار عالم بر این است که، نعمت سنگینی را بر مستضعفین وارد بفرماید که نسبت به امت ومردم و کل جهان، او جلودار و امام باشد و نسبت به خداوند و خوبان عالم وارث ؛ که«وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ».

اسدی در ادامه اضافه کرد: ابلیس به عنوان سردمدار جریان استکبار است و در دنیای امروز هم شیاطین بزرگ، اولیاء همان مستکبر اولین هستند، که مصداق اتم آن امریکاست و همگان معترفند که در جبهه ی مقابل، جمهوری اسلامی ایران است که علم و پرچم استکبارستیزی را با تکیه بر آحاد مختلف ملت بیدار و هوشیار خود برافراشته است.

اسدی مبارزه با آمریکا را هدف بزرگ مستضعفان جهان عنوان کرد و گفت: این خواسته ی ملت ایران که ریشه در اعتقادات آنها دارد، باید در عرصه ی بین الملل و در مواضع و مناسبات سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران نمایان شود. مگر شعار “مرگ بر امریکا “ یک لق لقه ی زبان است ؟ مگر یک برخورد سلیقه ای ایست ؟ مگر نپسندیدن چشم و ابروی امریکاست ؟ خیر ! این یک شعار برخواسته از شعور و تحلیل یک ملت است. مبتنی بر اصل اعتقادی توحیدی مردم است و بر حافظه ی تاریخی امت اسلامی استوار است.

این فعال دلنشجویی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی باید با اقتدار و عزت وبا نگاه به آینده ی روشنی که قطعی شده است و سرانجام نبرد حق و باطلی که متعلق به مستضعفین است، در عرصه های بین الملل، قبول مستکبر بعنوان "کدخدا" را کنار گذاشته و خود را که در جبهه ی حق می بینید، بر این حق ایستادگی کند و اقدام کند، تا وعده ی الهی محقق شود که «وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَنیَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ».

وی افزود: سیاست خارجی دولت ها باید به گونه ای باشد که صدای ملت ایران را به گوش عالمیان برساند و بذر امیدی که در دل محرومان و ستم دیدگان جهان با وقوع انقلاب اسلامی کاشته شده را به درختی تنومند و ثمر بخش تبدیل کند که ثمره ی آن بیداری ملت های مختلف و همراهی در این صحنه ی نبرد دائمی را فراهم آورد و از طرفی لرزه بر کاخ های زر اندودِ با زور افراشته شده ی مستکبران بیاندازد.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه مازندران به اتحاد مسلمانان جهان برای ریشه کنی ظلم اشاره کرد و افزود: مستکبران عالم در عرصه های مختلف گوناگون سعی در القا بزرگی غیر واقعی و کدخدایی ناحق خود رادارند و برخی به اشتباه، راه تسلیم و مدارا که راهی عافیت طلبانه است را، در مقابل مقاومت و شکستن کاخ پوشالی ابهت آنها می پذیرند. مستکبران در عرصه ی سیاست، اجازه ی مداخله در امور کشور ها و خواست ملت ها را به خود می دهند، سرزمین های آباءو اجدادی فلسطینیان را غصب می کنند، با حمایت از تروریسم و امثال داعش و النصره، برای شکستن محور مقاومت، مردم بی گناه سوریه را به خاک و خون می کشند، بر سر مردم بیدار شده و عدالت طلب یمن، با دستان ناپاک حکام سعودی آتش می ریزند ؛ در عرصه ی اقتصادی، با سری کچل، دوای کچلی تجویز می کنند که "کَل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی" با اقتصادی افول یافته و روبه نابودی و فقیر پرور و غنی پروار کننده، سعی در تبلیغ و ترویج نظام سرمایه داری بر باد رفته ی خود دارند و با تحریم و محاصره ی اقتصادی ملل مختلف، با "ملت" های آزاده و وارسته همچون ملت ایران، دشمنی می کنند و همچنین با استفاده از منابع مالی در اختیارشان، سعی در شکستن مقاومت آنهایی دارند که انسانیت را یافته اند و شعار اصیل اسلامیِ آمده ایم تا “نخرج الناس من عبادة العباد إلى عبادة الله” را به گوش جان شنیده اند.

وی در پایان گفت: این روزها، ملت های زیادی از سراسر دنیا، به تاثی از انقلاب ایران و مردمی انقلابی آن، قدم در راه مبارزه با استکبار جهانی گذاشته اند و درک کرده اند که مقاومت راه غلبه بر جهان خواران هست نه سازش و تسلیم.

در طول تاریخ مستکبرانی از فرعون و قارون گرفته تا آمریکای جهان‌خوار وجود داشتند
احمد نصرتی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی ساری با اشاره به یوم الله 13 آبان گفت: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار همزمان با سه واقعه تاریخی در کشور یعنی تبعید امام خمینی، کشتار دانش آموزان در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی (انقلاب دوم) است.

وی افزود : یکی از مفاهیمی که حتی قبل از تولد بشر وجود داشت مسئله استکبار بود؛ آنجا که خداوند بزرگ در قرآن می فرمایند شیطان استکبار کرد و سجده نکرد، اما این رذیله در فرزندان آدم نیز وجود داشت و در برهه های مختلف زمانی همواره شاهد حضور مستکبرین و مستضعفین بوده ایم، در یک برهه ای فرعون و قارون بر کوس استکبار می کوبیدند و در برهه ای معاویه، یزید و دیگر خون خواران تاریخ؛ اما دنیای امروز نیز از این قاعده مستثنی نبود و آمریکا پرچمدار استکبار است که مثابه آن دخالت در امور دولت های دیگر، ایجاد رعب و وحشت، تهدید، قدرت طلبی، تاراج منابع ملی دیگر کشورها و در صورت مقاومت جنگ افروزی و کشتار بی گناهان است.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: اصلا آمریکا بر پایه استکبار بنا شد، آنجا که بیش از صد میلیون سرخ پوست قتل عام شدند و آنجا که بیش از 15 میلیون سیاه پوست از کشورهای آفریقایی در کشتی ها چپانده شده و به آمریکا برای بیگاری و بردگی برده شدند! شالوده آمریکا از پوست و خون مستضعفین شکل گرفت.

نصرتی تصریح کرد: مستکبران جهان امروزی در خودبزرگ بینی به حدی پیش رفته اند که به فرمایش رهبر معظم انقلاب حتی مبنای نام گذاری کشورهای آسیایی را بر دور و یا نزدیکی آن ها به سه دسته خاور دور، خاور میانه و خاور نزدیک قرار داده اند با تعاریف بازی می کنند، مستکبران را قدرت های بزرگ دنیا و مستضعفین را قشر آسیب پذیر می نامند.

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه علوم کشاورزی ساری به بد عهدی‌های آمریکا در مسئله برجام اشاره کرد و گفت: جالب اینجاست که تاریخ تکرار می شود، دیروز معاویه که در برابر سپاه اسلام از نظر رزمی هیچ شانسی برای پیروزی نداشت، برگه سفید امضا معاهده برای امام حسن (ع) روانه کرد، امروز نیز یکبار دیگر تاریخ تکرار شد و آمریکا برخلاف انجام تعهدات صورت گرفته توسط ایران، تقریبا به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرد و تحریم های جدید نیز علیه ایران تصویب نمود البته این اقدامات دور از ذهن نبود چون ذات مستکبر این است که امتیاز می گیرد ولی امتیاز نمی دهد اما اسف‌بارتر در مرحله اول خوش بینی دولت مردان به استکبار و در مرحله دوم سکوت معنادار در برابر بدعهدی های آمریکا بود، دولت مردانی که قسم یاد کرده اند مدافع حقوق ملت ایران باشند.

نصرتی در پایان تصریح کرد: آمریکا یک بار دیگر چهره حقیقی خود را نشان داد و با این عمل دهان کسانی که خواستار ارتباط با مستکبران بودند را بست. باید تمام نیرو و فکر کشور را به سمت اقتصاد مقاومتی بسیج کرد و با توکل به خدا از این پیچ تاریخی نیز به سلامت عبور و انقلاب را به صاحب حقیقی آن برسانیم و شاهد تحقق وعده ی پیروزی مستضعفین باشیم.

مبارزه با طاغوت از ارکان اصلی دین اسلام و جمهوری اسلامی است/ استکبار جهانی جز کودتا، قتل عام و استثمار ملت ها چه سودی دیگری برا جهان داشته است؟
علی قربانی مسئول بسیج دانشگاه نوشیروانی بابل درباره انقلاب دوم (13 آبان) و سابقه استکبار ستیزی مردم ایران گفت: کوته نظران و آنهایی که حساب و کتابشان دنیاییست، استکبارستیزی را بهانه نظام جمهوری اسلامی برای بقای خود میدانند. آنها گمان میکنند اگر استکبارستیزی و ضدیت با آمریکا را از ما بگیرند،صدای بلند جمهوری اسلامی خاموش میشود و فکر میکنند پرداختن به این موضوع به دلیل حفظ پرستیژ رسانه ای است.

وی افزود: دریغا که بیندیشند مبارزه با طاغوت از ارکان اصلی و اساسی دین و عین عبارات قرآن کریم است،نفی سلطه شیطان که عالم از شر او در امان نمیماند،غیر از پیام روشن و شفاف آیات این کتاب آسمانی است؟ و مگر استکبار جهانی از ابتدای پا گرفتن،جز غارت و طمع ورزی و خسران و دخالت برای آحاد عالم داشته است؟

قربانی به جنایات غرب در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: قتل عام میلیونها انسان،کودتاها و استعمار و استثمارها،سیاستهای ناجوانمردانه اقتصادی،تحریمها و ترورها و دخالتهای آنان در اقصا نقاط این کره ی خاکی،گواهی این مدعاست.

جرثومه ای را که در هر جایی از عالم حضور داشته،ردی از سیاستهای کثیف خود به جا گذاشته است، جز با نام شیطان می‌توان شناخت؟

وی افزود: شیطان اگر بتواند،شما را با زور به انجام امورات خودش مجاب میکند،و اگر نتوانست و شما دارای قدرت و صلابتی هر چند اندک بودید،با وعده های مختلف و تطمیع،سعی در واداشتن شما به مقصودات خود دارد،و دریغا که هیچگاه به عهدش وفا نمی‌کند.

و آیا این جز آنچیزی است که استکبار جهانی در تاریخ حیات خود در کارنامه اش ثبت کرده است؟ وی با انتقاد از عملکرد دولت در محدود کردن نیروهای انقلابی در کشور تصریح کرد: پس چرا عده ای در درون کشور سعی در موجه جلوه دادن چهره ی در پس پرده این چنین نظامی دارند؟

چرا دانسته یا ندانسته در اذهان مردم تردید می اندازند؟ چرا با بعضی سخنان و عملکردهایشان کاری میکنند که استکبارستیزی را یک افراطی گری جلوه دهند؟ آیا این دوستان حاضرند از یک مورد در طومار جنایات شیطان بزرگ که با کمال وقاحت و بی،شرمی در عالم فراگیر شده است، دفاع کنند؟

قربانی خاطر نشان کرد: باید به بعضی از دوستان یادآوری کرد که ما به فرمایش امام بزرگوارمان،هرگز استکبارستیزی را از یاد نخواهیم برد و تا جان در بدن داریم،با زیاده خواهی های نظام سلطه،چه در سطح ملی چه جهانی مقابله خواهیم کرد و این عین دفاع از شرافت و کرامت انسانی است.

13 آبان یادآور دسیسه‌چینی و رذالت‌گری دولت آمریکاست/ منادیان ملی‌گرایی از اعتماد بی‌سرانجام مصدق به آمریکا عبرت بگیرند
محسن جانبازی مسئول بسیج دانشگاه پیام نور ساری به خاطره‌ی تاریخی مردم ایران در سیزده آبان اشاره کرد و گفت: سیزده آبان، هرساله برای مردم انقلابی ایران یادآور رذالت ها و سواستفاده گری دولت مستکبر آمریکاست. آمریکایی که ضمن حضور در خاک ایران انقلابی سال۵۸، درصدد براندازی نظام نوپای ولایی انقلاب اسلامی است وسفارت آن تبدیل به لانه جاسوسی برای عملیات های خرابکارانه وکودتا مانند شده است.اما با جهان بینی وبصیرت خاص دانشجویان پیرو خط امام آن روز تیرشان به سنگ خورد. حال بماند که برخی از آن دانشجویان از مسیری که آن ها را انقلابی نگه می داشت منحرف شده و وارد بیراهه شدند.

وی افزود: اما جای تعجب اینجاست که دولتمردان ما به آمریکایی که نظریه پردازان وصاحبان ایده وتئوری امروزش همان دولنمردان سال ۱۹۸۰ میلادی هستند اعتماد کردند وبا آن ها سریک میز می نشینند وقول برطرف شدن تحریم هارا می شنوند ولی در عمل اعمال تحریم های جدید را می بینیم.

جانبازی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: چه خوب است که منادیان ملی گرایی و میهن پرستی از اعتماد بی سرانجام برجام گونه نخست وزیر مصدق به آمریکایی عبرت بگیرند و طبق منویات مقام معظم رهبری آمریکا که اَتَّم مصادیق استکباراست را همواره در عمل دشمن خود بدانند وبا نگاه اعتماد و دوستی با آن ها برخورد نکنند.

این فعال دانشجویی اقتصاد مقاومتی را یکی از پایه های خود اتکایی در کشور دانست و گفت: مسئله ای که امروز در کشور مشاهده می شود و در اولویت است اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد اسلامی است نه اعتماد پوچ و بی سرانجامی مانند برجام به آمریکا که روند رشد علمی کشور را در نگاهی واقع بینانه کند کرد.

وی افزود: دولت محترم باید بداند که راه بهبود بخشیدن به معیشت مردم تنها حل مسائل با ظرفیت های داخلی و گوش فرادادن به سخنان مقام معظم رهبریست و نه اعتماد به آمریکایی که متحدانش نیز از ددمنشی و دشمنی های آن در صحنه های مختلف سیاسی بین المللی به سطوح آمده اند.

جانبازی سیزده آبان را نقطه عطف مبارزه با استکبار دانست و گفت: همانطور که روز سیزده آبان به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است؛استکبار جهانی مبارزه می طلبد و نه دوستی و مذاکره.البته ازکسانی که نهیب و نصیحت سیدالشهدا به عمر سعد را مذاکره می پندارند نمی توان توقع داشت در برابر دشمن کرنش نکنند و مقتدرانه برخوردکنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این ماه های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری انتظار از دولت محترم این است که ضمن باز کردن فضای سیاسی در دانشگاه ها و برچیدن فضای سنگین سیاسی زمینه بروز و ظهور سلائق مختلف سیاسی را در فضای سیاسی کشور محیا کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1395/08/12 - 15:33

الان مرده مصدق خیلی بیش از زنده اش به نفع ما است.
مصدق کسی بود که به قول طرفدرانش از ایران دفاع کرد و نفت را ملی کرد.
اما به چه قیمتی؟
به قیمت تحمل شدیدترین تحریمهای تاریخ ایران از سوی غرب و شرق! به قیمت تورم بالای صد درصد. به قیمت انزوای سیاسی در دنیا. به قیمت اینکه حتی
دوستانش مانند آمریکاییها هم به او خیانت کردند. به قیمت متهم شدن به دیکتاتوری. به قیمت اینکه ضدمجلس و ضدقانون نامیده شد. به قیمت اینکه ضد
روحانیت و بهایی و دشمن اسلام نامیده شد.
و اینها همه در حالی است که طرفداران مصدق امروز پادوهای همان انگلیس و آمریکا هستند! و تحریم و انزوا و مبارزه منفی با ابرقدتها را خوش ندارید.
پس از مصدق استفاده بهینه بکنید و او را همچون آینه دق جلوی طرفدارانش قرار دهید. به جای اینکه او را بکوبید و برایش مظلومیت ایجاد کنید.
تورهای مسافرتی آفری
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top